Heeft u nog vragen? 

Vul onderstaand formulier in

Checklist voorbereiding

Het is bijna zover! Onze monteur komt binnenkort bij u langs.
We zouden het erg op prijs stellen als u even de tijd neemt om onderstaande punten volledig door te nemen. 

Neem contact met ons op bij onduidelijkheden of vul onderstaand formulier in.

Naar formulier

1. Controleer of uw systeem daadwerkelijk een WTW-unit is. Bekijk de voorbeeldfoto’s. Neem bij twijfel contact met ons op.

wtw onderhoud

Voorbeelden WTW unit

2. Indien u een WTW unit heeft van Agpo Ferroli is het voor ons niet mogelijk om onderhoud uit voeren. Bekijk het voorbeeld.

Voorbeeld van een Agpo Ferroli WTW unit

3. Wilt u er voor zorgen dat alle ventielen toegankelijk, bereikbaar en te verwijderen zijn voor de monteur. Soms zitten ventielen vast door stucwerk of verf. Wanneer we deze verwijderen kan dit schade veroorzaken, dat willen we natuurlijk voorkomen!

afvoerventiel

Voorbeeld van een ventiel

4. Controleer of de WTW unit goed toegankelijk is voor onze monteur. Als u er zelf niet bij kunt, is de kans groot dat onze monteur er ook niet bij kan. Dit geldt ook voor situaties waarbij de WTW unit zich op een vliering bevindt; het is belangrijk dat de unit door de beschikbare ruimte past.

WTW onderhoud

Is de WTW goed bereikbaar?

5. Is er parkeergelegenheid? Het is belangrijk dat wij binnen een straal van 50 meter kunnen parkeren. Onze monteurs moeten namelijk een heleboel materiaal meenemen. Heeft u zelf parkeerplaatsen? Dan is het fijn als u deze bezet kunt houden.

Houd een plekje voor ons vrij 🙂

6. Onze monteurs zijn groot en sterk maar hebben natuurlijke wel een bepaald bereik. We kunnen werkzaamheden uitvoeren op maximaal 2,7 meter hoogte. Ligt de WTW unit of kanalen hoger? Dan is het handig dat wij dit weten. In dat geval kunnen we kijken of we ander materiaal mee kunnen nemen.

Extra ruimte is altijd prettig!

7. Het is handig als er geen spullen of andere materialen voor de WTW unit staan. Denk hierbij aan een wasmachine, droger, kleding etc. Het is makkelijker als dit van te voren geregeld wordt, zodat onze monteur niet hoeft te wachten.

Een goede voorbereiding is het halve werk!

8. Wij kunnen u helaas geen garantie geven op de werking van bestaande systemen. Dit betekent dat wij, ondanks dat wij ons best voor u doen, geen garantie kunnen geven op goede werking van oude (bestaande) schakelaars, stroomvoorzieningen en of stopcontacten.

Oude schakelaar (in de keuken)

9. Heeft u een sifon (afvoer)? Indien dit niet zo is, is dat niet erg. Dit kan achteraf geplaatst worden, echter moet dit wel op de korte termijn. Uw loodgieter kan dit voor u regelen.

Sifon (afvoer)

10. Staat de WTW unit op de vliering? Geef dit tijdig bij ons aan. Sommige WTW units zijn namelijk te groot en passen niet door de ingang van een vliering.

wtw vliering

Vliering?

11. Wij sluiten de condensafvoer van de WTW aan op de bestaande condensafvoer. Mogelijk moet u een loodgieter inschakelen voor aanvullende werkzaamheden

12. U kunt na afloop van de werkzaamheden per pin bij onze monteurs betalen. Het kan zijn dat het pinlimiet tijdelijk verhoogd dient te worden. Het verhogen van een limiet kan tot 4 uur duren. Controleer dit bij uw bank. Let op: wij accepteren geen contante betalingen!

Creditcard betaling is niet mogelijk

Vragenformulier

Heeft u naar aanleiding van onze checklist nog vragen? Vul dan onderstaand formulier zo volledig mogelijk in. Wij zullen binnen 1 werkdag contact met u opnemen.

  • Sleep bestanden hierheen of
    Max. bestandsgrootte: 64 MB.

    Belangrijke mededeling

    Onze monteurs worden elke dag zorgvuldig ingepland per regio. Wanneer onze monteur om één van de hierboven genoemde redenen geen werkzaamheden kan uitvoeren, loopt de volledige planning van de dag in de soep. 

    Daarom is het belangrijk dat u alle punten zorgvuldig doorneemt en hier rekening mee houdt.

    Wanneer op locatie blijkt dat de monteur geen werkzaamheden kan uitvoeren, zijn wij helaas genoodzaakt om een annuleringsfee á € 200 in rekening te brengen. 

    In de volgende gevallen geldt er ook een annuleringsfee à € 200,-

    • Wanneer u niet thuis bent en hierdoor de afspraak mist, u ontvangt een factuur per e-mail.
    • Wanneer u de afspraak te laat annuleert (minimaal 48 uur van tevoren). Mocht u onverhoopt verhinderd zijn of als u wijzigingen wilt doorgeven, verzoeken wij u contact op te nemen met ons.

    Hulp nodig of vragen?
    Mail naar: support@alphaventilatie.nl
    Klantenservice

    Algemene voorwaardenPrivacy •  Disclaimer

    © Alpha Ventilatie B.V.